luni, 2 septembrie 2013

Supa crema de ciuperci



O noua luna s-a scurs, o noua provocare am trecut.
In august gazda noastra in cadrul Provocarii secrete a fost Elena, iar blogul ce mi-a revenit este unul pe care il indragesc.Desi am mai avut odata ocazia sa-mi aleg pentru o alta provocare o reteta, niciodata nu zic nu sa gatesc ceva postat de Magda de la Cat kitichen.

Desi ajunsa tarziu cu postarea, o fac nu ca nu am pregatit la timp ci pur si simplu nu am reusit sa ma hotarasc.Initial am preparat o pavlova, n-am mai apucat sa o pozez, apoi m-am oprit la checul cu gem, mi-a iesit bun(desi numai din albusuri),dar am stat in cumpana (dar cu prima ocazie o sa pun reteta) si la final m-am oprit la supa de ciuperci care a avut verdict din partea sotului:DELICIOASA.

O supa delicioasa si rapida asa ca pentru gustul meu..
Am avut niste imensitati de ciuperci, cumparasem sa le umplu, o parte le-am facut la cuptor,dar erau cam multe, asa ca la fix au fost pentru supita.

500 gr ciuperci
1 ceapa medie
2 morcovi
50 ml ulei masline
50 gr unt
700 ml supa legume
200 ml lapte
200 ml smantana lichida
2 linguri amidon
sare
piper
patrunjel

Ciupercile curatate se taie fasii, ceapa se taie bucatele.Se pune uleiul de masline impreuna cu untul intr-o cratita , iar cand s-a topit untul adaugam ceapa si ciupercile.Le lasam la calit in jur de 5 minute .
Intre timp curatam morcovii si ii dam pe razatoarea mare, apoi adaugam peste ciuperci impreuna cu 200 ml de supa.Se mai lasa la fiert 5 minute si adaugam patrunjelul dupa gust , apoi mai lasam inca 10 minute la fiert.La final  se blenduiesc pana devin precum o crema.

Intr-o oala se pun la fiert smantana cu amidonul si amestecam continu ca sa nu faca cocoloase.Lasam cateva clocote dupa care adaugam peste ciuperci si mixam iarasi.

Restul de supa(500 ml) se amesteca cu laptele si adaugam peste ciupercile.Lasam pe foc sa traga cateva clocote, condimentam dupa gust si servim cu multa pofta cu crutoane( eu am pregatit crutoane din paine neagra, amestecate cu crema facuta din usturoi, ulei si patrunjel si date la cuptor)





3 comentarii: